Obecní úřad
Mladějov na Moravě 56
569 35 Mladějov na Moravě
IČ: 00277002
Vzdělávací program „Rosteme se zvířátky“ vychází z potřeb, zájmů a možností dětí, z materiálního vybavení MŠ a jejího prostředí. Vzdělávací aktivity jsou nabízeny hravou a tvořivou formou, podněcují zájem o získávání dovedností, vědomostí a návyků, radost z poznání a ovládání nových dovedností. Jednotlivá období jsou zakončena dopolední bojovkou v okolí vesnice (les, louka, zahrady, pole,…) s plněním úkolů, které prověří znalosti dětí z uplynulého období. O průběhu vzdělávání jsou rodiče průběžně informování formou aktuální výzdoby MŠ a nástěnek, kde se jednotlivá témata odrážejí.
Usilujeme o to, aby při každodenním působením byly obsaženy cíle všech pěti oblastí pomocí vzdělávací nabídky v podobě integrovaných tematických bloků. Jednotlivé bloky jsou dále zpracovány do měsíčních a týdenních témat. Veškeré činnosti dětí by měly vést k rozvoji zdravého sebevědomí, vlastní zodpovědnosti, samostatnosti a k celkovému tělesnému rozvoji dětí. K tomu vede cesta zdravou a přirozenou výchovou.
Prostřednictvím ŠVP nabízíme kvalitní standardní i nadstandardní péči (kulturní akce, akce pro rodiče s dětmi, tvořivé dílny, výlety, denní pohybové aktivity, dopolední hry venku s plněním úkolů, nabídka sportovních aktivit...). Vzdělávání rozvíjí především osobnost dítěte, podporuje jeho tělesný a duševní rozvoj, napomáhá k chápání okolního světa, motivuje k dalšímu poznávání a učení, učí žít děti ve společnosti druhých a dodržovat a respektovat normy.
Maximálně využíváme individuální přístup k dítěti. Jsou využívány vhodné metody a formy práce s dětmi.
Na počátku měsíce budou děti seznámeny se stěžejním příběhem, který bude prolínat dalšími týdenními tématy pro uchování zásadní myšlenky. Každý blok bude ukončen „bojovou hrou“ s plněním úkolů a hledáním pokladu, která děti vtáhne do okolní přírody MŠ a zábavnou formou jim umožní zopakovat si získané vědomosti a dovednosti z předchozích témat. Zároveň jim nabídne bohaté pohybové vyžití díky přírodnímu terénu.
Vzdělávání dětí je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Specifickou formu představuje didakticky zacílená činnost, ve které pedagog s dítětem naplňuje konkrétní vzdělávací cíle pomocí záměrného a spontánního učení. Toto učení zakládáme na aktivní účasti dítěte, založené na smyslovém vnímání, prožitkovém a interaktivním učení, zpravidla ve skupinách a individuálně. Omezujeme učení předáváním hotových poznatků a slovních poučení. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti.
Ve velké míře je využíváno především spontánního učení. Všechny činnosti jsou dostatečně motivované, vyvážené.
Každý čtvrtletní blok bude završen společnou odpolední akcí rodičů a dětí, která bude tematicky zaměřena na příslušný čtvrtletní blok.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 |
27
|
28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 |
5
|
6 | 7 | 8 |
9 | 10 |
11
|
12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 |
20
|
21 | 22 |
23 | 24 |
25
|
26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |