Navigace

Obsah

Videoonline školka Mladějov na Moravě

Jak vše vzniklo?

Protože postupem času od uzavření školky dne 17. 3 . 2020 se situace ohledně nemoci Covid 19 spíše zhoršovala, bylo jasné, že musíme něco vymyslet. I ve školkách probíhá vzdělávání, které je nezbytné, a jenom na nás bylo, jak ho dětem předat.

V podstatě ihned od uzavření mi v hlavě ležela myšlenka, jak dál..... abychom nezatížily příliš rodiče, aby si třeba v tu chvíli oddechli a odpočinuli, aby to děti zaujalo a bavilo.

 

Kdo pomohl?

Ohledně aplikace mi pomohl manžel. Online prostředí rozumí. Vybraná aplikace ZOOM měla sice zpočátku problémy se zabezpečením, které postupně řešila, ale byla funkční a dokázala nabídnout to, co jsem potřebovala pro zprostředkované vzdělávání předškolních dětí. A byla zdarma. S možností povolení vstupu do online prostředí pouze pozvaným hostům bylo rozhodnuto.

Manžel nahrál 3 videa s instalací aplikace do PC, notebooku nebo telefonu a ty jsem rozeslala rodičům. Všichni, kdo neměli příliš zastaralý OS, to zvládli. Ostatní si nakonec také poradili. A to na tom bylo fajn. Skvělá spolupráce a snaha rodičů.

První zkušební spojení proběhlo v neděli 5. 4. 2020, v pondělí 6. 4. 2020 první videoonline školka.

Na online školce se také nesmazatelně podílela paní učitelka, která dětem nahrála videa s cvičením, tanečky i čtenými pohádkami. Vytvořila také textové dokumenty pro inspiraci na práci s dětmi. Veškeré informace a odkazy byly rodičům posílány emailem.

 

Kdy to bylo?

Období od 6. 4. - 21. 5. 2020 3x týdně.

 

Kdo se zúčastnil?

Nejvíce 12 dětí, nejméně 6. Některé děti rodiče omluvili z důvodu nástupu do práce, nebylo pak možné připojení, některé děti byly omluveny z důvodu, že pak brečí a chtějí do skutečné školky. Občas tam byla slyšet nějaká maminka, sourozenci, jak větší, tak ti malincí a dokonce i kočičky, morčátka, rybičky, chameleon a pejsek. Také hrnec, poklička... no a paní učitelky.

 

Jak to probíhalo?

3x týdně - pondělí, středa, čtvrtek v 8.00 hodin (40 min - 1,5 hodiny). Připravovala jsem si prezentace a ty díky možnosti sdílení obrazovky dětem postupně předkládala. Přesněji řečeno obrázky z nich. Dalo to hodně práce, ale ta stála opravdu za to. Obrázky se střídaly s online kontaktem, jako bychom byli kousek od sebe. Děti moly vyprávět, zpívat, rytmizovat, cvičit, kreslit, mávat.

 

 

Zvládli jsme prohloubit předčtenářskou gramotnost, předmatematickou gramotnost, orientaci v ploše, časovou orientaci, procvičili si grafomotoriku, sluchové, zrakové vnímání, atd. Děti si zopakovaly jarní tradice, probrali jsme několik témat z ŠVP a společně jsem i tvořili.

Zde zase zdůrazním parádní spolupráci rodičů, kteří vždy dětem pomohli připravit pomůcky.

 

Komplikace?

Zastaralé vybavení MŠ, pracovaly jsem na svých noteboocích. Žádná IT podpora, ale i to se v rámci rodiny zvládlo :-). Některé děti zůstaly nepřipojeny z nedostatečnosti IT vybavení u nich doma.

 

Týdenní témata videoonline školky:

Velikonoce

             

Zápis (v rámci MŠ proběhl i online zápis do školy "nanečisto")

Zvířata a jejich mláďata

    

Čarodějnice

             

                                 

Maminka má svátek

  

Jaro v trávě      

   

Kdo žije u potoků, řek a rybníků

  

Online školka na youtube:

          

Pocit?

My učitelky jsme naprosto spokojené a i hrdé, jak se vše podařilo. Díky dětem, rodičům. Děti do školky přišly díky nepřerušenému kontaktu bez jakýchkoliv problémů usměvavé a v pohodě. A jak říkaly maminky, online školka je bavila a měly i určitý režim.

 

Tady jsou některé reakce rodičů...